Programul de optimizare neuro-motorie 3C are o abordare noua, nu atat prin prisma exercitiilor folosite ci a principiilor dupa care acestea sunt folosite petru atingerea obiectivului final, si anume autonomia psihomotorie dobandita ca rezultat al dezvoltarii gandirii motrice.
1.Dezvoltarea gradului de constientizare a propriului potential psihomotor (prin reducerea deficitului proprioceptiv, dezvoltarea si educarea proceselor de gandire motrica).
2.Structurarea proceselor de gandire motrica (dezv gandirii mortice adaptative si a inteligentei mortice (aceasta este adaptativa prin definitie))
3.Optimizarea capacitatii de planificare motrica
4.Optimizarea gradului de incredere in sine (consecinta a constientizarii propriului potential psihomotor si a optimizarii constant de a dispune de acesta in mod voluntar)
5.Largirea ariei de autonomie motrica.
Dezvoltarea psihomotorie este o componenta foarte importanta a dezvoltarii globale fara de care, aceasta din urma, nu poate fi completa. Este cunoscut faptul ca un deficit psihomotor are ca efect, foarte adesea, un deficit emotional pronuntat si un coeficient scazut al capacitatii de integrare sociala. La varsta copilariei, acolo unde jocul si miscarea sunt cele mai importante “instrumente” de interactiune si socializare, un deficit psihomotor poate cauza foarte multe frustrari. Prin joc si prin interactiunea prin joc, copilul achizitioneaza, structureaza si dezvolta “informatiile” senzorio-motorii, dezvolta gandirea motrica, capacitatea de planificare motrica, disciplina motrica si inteligenta motrica. Fara o buna dezvoltare a acestora coplilul nu va reusi sa se raporteze contexului unui joc si nu va intelege regulile acestuia.
La copilul cu autism “componenta de socializare” trebuie abordata (cu exceptia cazurilor severe unde este prezenta agresivitatea si auto-agresivitatea) inca din faza initiala a procesului de recuperare cu programul 3C. Desi in faza initiala, totul poate parea o mare dezordine si un non-sens, din momentul in care copiii incep sa lucreze lucrurile se schimba radical. Copiii si parintii vor vedea pe colegii de grupa facand aceleasi exercitii. Vor invata sa-si astepte randul pentru a efectua un exercitiu (disciplina, inteligenta motrica) si vor realiza, treptat, apartenenta la grup. Toate acestea se vor regasi in viata sociala cotidiana a fiecarui copil cu autism, iar ei, in urma abordarii programului 3C, vor reusi o integrare sociala mult mai eficienta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu